Veel ondernemers onderschatten het belang van goede teksten op hun website. Deze zijn namelijk de basis van je hele website, en ze vertellen jouw verhaal. Je zult niet de eerste zijn die denkt dat het makkelijk is om een tekst te schrijven die goed verkoopt, maar je vergeet waarschijnlijk dat je ook nog goed vindbaar wilt zijn in Google. Er zitten veel eisen aan een goede tekst, wat de reden is dat de meeste mensen daar (als ze de boel professioneel willen aanpakken) een SEO copywriter voor inschakelen. Wat daar de belangrijkste redenen voor zijn, dat lees je hier!

Teksten met de juiste keywords

Als eerste is het ontzettend belangrijk om de juiste keywords in je teksten te verwerken, en om elke pagina te optimaliseren voor één keyword. Zo vertel je Google namelijk precies wat er te vinden valt, en bij welke zoekopdrachten deze pagina getoond moet worden. Als je niet de juiste zoektermen in je teksten verwerkt kan het zijn dat je niet eens op de eerste pagina van de zoekresultaten staat. Een SEO copywriter doet daarom een zoekwoordenonderzoek. Aan de hand daarvan weet je precies wat het zoekvolume op al deze termen is en wat de concurrentie precies doet. Daarnaast kun je tevens te weten komen of mensen bij het zoeken op een bepaalde termen een kopersintentie hebben of juist informatie zoeken. Daar kun je als adverteerder, maar ook voor je SEO slim op inspelen!

Teksten met de juiste opbouw

Als je goed gevonden wilt worden in Google is het bovendien zaak dat je teksten de juiste opbouw hebben. Er moeten logische titels en tussenkopjes in zitten, de zinnen en alinea’s mogen niet te lang zijn, en mensen moeten in principe in enkele oogopslagen kunnen zien waar de hele tekst (of delen ervan) over gaat. Met andere woorden: de tekst moet scanbaar zijn. Dit is zowel effectief als je de bezoeker zo lang mogelijk op je website wilt houden als voor je vindbaarheid. Het heeft namelijk alles te maken met de gebruiksvriendelijkheid van zowel je website als je content. Google waardeert het als je het de gebruiker makkelijk maakt! Meer weten over content  marketing? Lees hier meer!

Teksten die je product of dienst verkopen

Als je mensen naar je website weet te trekken door hoog te ranken in Google wil dat nog niet zeggen dat ze ook echt klant worden. De manier waarop jouw teksten zijn geschreven bepaalt namelijk of ze gelezen worden, en of mensen niet direct afhaken. Producten of diensten verkopen is ontzettend moeilijk online. Daarom moeten jouw teksten heel wervend geschreven worden, terwijl je bezoekers tegelijkertijd niet wilt pushen. Dit is moeilijker dan het lijkt, zeker als je er ook nog de juiste opbouw en zoekwoorddichtheid in wilt verwerken. Schakel dan ook zeker een SEO copywriter in als je wilt dat je teksten aan al deze eisen voldoen. Dan weet je zeker dat je teksten zowel goed vindbaar zijn als converterend geschreven zijn.