Een vitaliteitsprogramma is een programma om als bedrijf zijnde hun vitaliteit omhoog te krikken. Door dit soort trainingen onder de aandacht te brengen kan je als bedrijf vaak meer bereiken. In dit soort trainingen leer je verschillende aandachtspunten die voor een bedrijf dus belangrijk zijn, denk hierbij aan klantvriendelijkheid, respect op de werkvloer. Met respect en vriendelijkheid komt een bedrijf al heel ver. Door je bedrijf aan te spreken op wat er beter kan zien je werknemers ook in dat sommige dingen anders moeten. Dit soort programma’s zijn dus ook ideaal voor als je ziet dat het onderling niet goed gaat. Als het vanaf de werkvloer niet goed gaat is de kans ook kleiner dat je als bedrijf een goede normering krijgt en je bedrijf dus failliet kan gaan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wat leer je?
Je leert veel van een vitaliteitsprogramma.
Klantvriendelijk
Bij zo’n programma ga je helemaal terug naar de basis, maar wat is de basis nou eigenlijk? Zoals ik hierboven al beschreef is de basis klantvriendelijkheid en respect, wanneer een klant wordt behandeld alsof ze de koning zijn komen de klanten vaker terug. Vroeger hielden veel marketeers bijvoorbeeld een verkooppraatje om hun product te verkopen, tegenwoordig voelt dat nep aan. Als je een bedrijf benaderd is het dus belangrijk dat je respectvol blijft maar ook dat het niet nep aanvoelt, wees dus oprecht vriendelijk en laat zien dat je de klant begrijpt. Als de klant zich begrepen voelt is het dus makkelijker om de klant binnen te halen, feitelijk gezien doe je het op een sluwe manier. Maar hierdoor voelen klanten zich wel vaak gewaardeerd. Zo kan je elkaar tegemoet komen in wat de bedoeling is. Als de klant iets wilt en het is niet haalbaar kan je dat op een respectvolle en vriendelijke manier zeggen. Je leert dus enorm veel van dit vitaliteitsprogramma, wil jij je bedrijf echt naar de top brengen? Dan is dit zeker een uitkomst om als bedrijf eens te proberen. En denk eraan respect en vriendelijkheid is enorm belangrijk ! Glimlach op en gaan.